Pieci padomi, kā iekārtot mājas ofisu
Strādājot no mājām tu vari brīvi rīkoties ar savu darba vietu, neviens tev neko neaizliegs. Tomēr, personīgais ofiss mājās var būt gan svētība, gan lāsts. Ir viegli apjukt pārbāztajā istabā, kad cenšamies pievērst uzmanību saviem darbiem.
Mēs visi zinām, ka kārtīga, tīra darba vide ietekmē produktivitāti uz labo pusi. Tiekot vaļā no nekārtības, tiek mazināts saspringums mūsu ķermenī, ir iespējams veltīt vairāk uzmanības darbam un domas nevedas uz istabas tīrīšanu. Tāpēc, zemāk ir ieteikumi, kā tīrīt un organizēt savu ofisu, lai tu varētu būt produktīvs! Tagad, kad mēs visi mācāmies, strādājam un izklaidējamies mājās jau ilgu laiku, ir pienācis laiks atsvaidzināt savu mājas ofisu.
1. Izvēlies vietu savam mājas ofisam
Mēģinot radīt mierīgu mājas ofisu, mēs bieži vien aizmirstam par kādu būtisku lietu. Mājas ofisu var izmantot vairākos veidos – kā ofisu, protams, mantu uzglabāšanas telpu, mūzikas instrumentu telpu, lasīšanas telpu, bērnu izklaižu telpu un vēl vairāk.
Ja ir gana daudz vietas, vari arī atvēlēt telpu pāris no iepriekš minētajām lietām, bet ne visām. Skaidri un gaiši nosaki, kam šī telpa būs paredzēta. Vai ir iespējams veikt dažas no aktivitātēm citās telpās?
Ir liela iespēja, ka tavā ofisā atrodas lietas, kuras tur neiederas. Rotaļlietas, apģērbs, spēles, kā arī citas lietas. Tā visbiežāk notiek, ja tava darba zona nav atsevišķi, bet gan ir iekļauta kādā citā telpā. Piemēram, ir ļoti ērti izmantot savu ofisa zonu dzīvojamajā istabā, kā telpu, kurā uzglabāt bērnu mantas, bet, no rīta tās joprojām būs tur, un nebūs laika tās nolikt vietā, tāpēc, tās tur paliks arī turpmāk.
Kad jūti, ka visu sāk pārņemt haoss, ir pienācis laiks iztukšot atvilktnes, plauktiņus un skapīšus un no jauna tos sakārtot. Cik bieži tu esi mēģinājis visu sakārtot, bet rezultātā, sanāca vien pārlikt lietas no vienas vietas uz kādu citu? Izņem pilnīgi visu, saliec visu čupiņā un sāc no jauna. Tas prasīs laiku, bet tas ir tā vērts.
Parastā ofisā dažādas zonas tiek izmantotas dažādiem uzdevumiem. Mājas ofiss nav gluži tas pats kas parasts ofiss, tomēr, to ir iespējams dekorēt līdzīgi.
Viens no telpas elementiem, visticamāk galds, būs paredzēts darba uzdevumu veikšanai. Mēģini šajā vietā turēt tikai tās lietas, kas palīdz efektīvāk veikt darbu un nenovērš uzmanību. Sagatavo visus nepieciešamos dokumentus tuvumā. Vari izmantot šo zonu arī vēstuļu rakstīšanai, darbam ar dokumentiem, vai citiem plānveida uzdevumiem.
Atkarībā no darba nozares, tev varētu noderēt papildus darbarīku zona. Sagrupē visu – papildus aprīkojumu, atsauču grāmatas, vai citas lietas, kas palīdz tev veikt darbu. Šajā gadījumā var noderēt arī neliels skapītis, kurā turēt svarīgos dokumentus.
Ja nepieciešams, sagatavo arī zonu, kurā drukāt un skenēt dokumentus, kā arī veikt citus darbiņus. Ja telpā ir vieta, iekārto atsevišķu zonu šīm vajadzībām. Sadalot mājas ofisu darba zonās, varēsi vieglāk uzturēt to tīru un kārtīgu.
2. Izmet lieko
Ja mantu izmešana tev sagādā lielas sirdssāpes, iespējams, tu esi īsta žagata. Ir laiks pieņemt smagus lēmumus. Tev nav vajadzīgas piecdesmit pildspalvas, četri skavotāji, vai ducis tukšu marķieru. Diez vai tev tie vēl noderēs, ja pats neesi tos izmantojis jau kādus trīs, vai četrus gadus. Paies laiciņš, kamēr visu sakārtosi, bet izskati vecos dokumentus un paskaties, kas tev vairs nav vajadzīgs un kas tev vēl var noderēt.
Ja vēlies, lai tavs ofiss ir tīrs, sākumā nošķir tās mantas, kuras izmantosi no nevajadzīgajām. Pastaigā pa savu ofisu un salasi tās mantas, kuras izmanto katru dienu, tās, kuras izmanto retāk un tās, kuras nekad neizmanto. Nākošais uzdevums ir savākt atkritumus un sakārtot dokumentus, kurus izmantosi tagad, vai vēlāk. Ja ir kas tāds, ko neizmanto, bet šī lieta ir labā stāvoklī, atdod to kādam, tā vietā, lai vienkārši izmestu. Tev nāksies kārtīgi papūlēties, lai atbrīvotos no dažām lietām, bet kāda gan jēga kaut ko turēt, ja to neizmanto?
Tomēr, šie lielie uzkopšanas darbi nelīdzēs, ja vienu reizi iztīrīsi telpu un tad par to aizmirsīsi, kā tas daudziem parasti notiek. Galda sakārtošanai ir jābūt kā rutīnai, gluži kā tad, kad pārbaudi e-pastu, vai dodies uz sapulcēm. Kad sāksi tā darīt, nekārtīga darba vieta vairs nebūs problēma. Lai to panāktu, tev ir jāizdomā savs grafiks, tāds, kas tev ir vislabāk piemērots. Iespējams, tu vari veikt tīrīšanas darbus ar laika intervāliem, piemēram, ik pēc stundas. Tādejādi, būsi ne tikai produktīvāks, bet arī nebūs jāiespringst gadījumā, ja aicināsi viesus uz savu ofisu.
3. Ieskenē!
Mūsdienu pasaulē nav nepieciešams strādāt pie papīru kaudzes. Ieskenē visu svarīgo un izveido digitālas kopijas. Vari izdarīt to pats ar parastu skeneri, vai arī palūdz palīdzību bibliotēkā. Ir pieejamas arī dažādas tālruņu lietotnes ar kuru palīdzību varēsi ieskenēt dokumentus.
Kad esi visu paveicis, pārliecinies, lai dokumenti un mapes tavā datorā ir organizētā kārtībā. Kā arī, parūpējies, lai tev būtu aktīvs mākoņpakalpojums, vai arī saglabā kopijas flešatmiņā Ja izmantosi felešatmiņas, turi tās sausā, vēsā vietā. Pārbaudi saglabātos datus katru gadu, vai ik pēc diviem gadiem, kā arī, pārbaudi ierīci, kuru izmanto, datu nolasīšanai, pārliecinies, vai viss ir darba kārtībā.
4. Sakopts galds, sakoptas domas
Parasti, galds ir galvenais ofisa elements. Tīrs galds, gan darbā, gan mājās, veicina produktivitāti. Tomēr, galdi ir tie, kas parasti tiek apkrauti ar mantām, jo galda virsma ir tā uz kuras strādājam.
Tu bieži zaudēsi spēju koncentrēties, ja tavs galds būs nokrauts ar mantām. Jo vieglāk novērst tavu uzmanību, jo mazāk darba paveiksi – un tas nav tikai mūsu viedoklis; ir veikti vairāki pētījumi, kas to pierāda. Nekārtība (vai vairāki stimuli) aizsedz mūsu redzes lauku un pārpūlē smadzenes. Vienkāršāk sakot, smadzenes nav pārliecinātas, ko iesākt ar šo vizuālās informācijas daudzumu, kas nāk no tava galda.
Par laimi, risinājums ir vienkāršs: pēc iespējas kārtīgāk sakop savu galdu. Vēlams, lai uz tā atrastos tikai tās lietas, kuras tu tajā brīdī izmanto, pārējām lietām jādodas uz uzglabāšanas kasti, vai noliktavas telpu.
Tīrs, kārtīgs galds palīdzēs veikt kvalitatīvāku darbu, kā arī radīs mierīgu atmosfēru. Zemāk vari lasīt padomus, kā ātri un viegli organizēt un sakopt savu galdu:
Sagrupē līdzīgās lietas
Izveido atvilktnes, kurās turēt savus rakstāmpiederumus, adapterus, elektroierīces un citus sīkumus. Atvilktnēs vari uzglabāt tās lietas, kurām nevari atrast savu vietu.
Haosā ir grūti atrast vajadzīgo vadu, vai citas lietas, kas ir vajadzīgas, un tā ir liela problēma. Galvenais uzdevums ir sadalīt atvilktnes mazākās daļās, lai ātri vari atrast sev nepieciešamās lietas.
Marķē lietas
Mēs visi esam piedzīvojuši šādu situāciju – Tu izmisīgi meklē to vienu svarīgo lietu, bet tā ir kā akā iekritusi. Tu izrocies cauri vairākiem papīriem, tevī iezogas nelielas bailes un pēcāk atvieglojums, kad nepieciešamais ir atrasts. Beigu beigās viss ir labi, tomēr, tika izniekota pusstunda un, visticamāk, šī vieta tagad ir vēl nekārtīgāka, kā bija pirms tam.
Tieši tāpēc tev noderēs marķēšana! Ar marķieri apzīmē, vai apraksti savus organizēšanas piederumus, dokumentus un plauktus, kuros uzglabā mantas. Izmanto krāsainas mapes, lai būtu vieglāk organizēt visu, vari izmantot arī lielas aploksnes, kurās turēt savus dokumentus. Mūsu acis spēj ātri ievērot krāsas, tāpēc vari mēģināt veikt ierakstus savā kalendārā ar atbilstošas krāsas marķieriem.
Paslēp lādētājus un elektriskos vadus
Vai esi domājis, cik iespaidīgas būtu pārmaiņas, ja tu vienkārši paslēptu visus lādētājus un elektriskos vadus? Viegli redzami vadi un kabeļi piešķir tavam ofisam nekārtīgu atmosfēru, un tas var būt nedaudz apkaunojoši, ja pie tevis ierodas klienti, vai ciemiņi. Ja tev šķiet, ka ir liela nekārtība, tad noteikti, tāpat domā arī citi. Ja tavi lādētāji ir redzami un tu domā, ka apkārt valda haoss, tā ir zīme, ka ir nepieciešama uzkopšana. Izmanto pārsprieguma aizsargus, jo tie notur visus vadus vienā vietā. Ja tavam galdam ir brīva aizmugure, paslēp visus vadus ieliekot tos atvilktnē.
5. Ieskauj sevi ar skaistumu
Vairākiem darbiniekiem pietrūkst ikdienas dzīves ar kolēģiem, jo ofisos parasti valda sabiedriska vide. Rezultātā, ir svarīgi, lai tavs mājas ofiss ir pēc iespējas patīkamāks, lai tev būtu prieks uzturēties tajā katru dienu, un, lai izgaismotu savu telpu, labāk izmanto saules gaismu.
Iesaistot savu personīgo dekorēšanas stilu un saules gaismu, tu vari padarīt savu mājas ofisu ļoti omulīgu un ērtu darbam. Skaisti artefakti ofisā palīdzēs radīt patīkamu vidi, lai cik arī neparasti tas varētu likties. Tev būs vieglāk uzturēt māju kārtīgu, ja tajā būs lietas, kas tev patīk. Tādejādi, spēsi novērtēt to, kas tev pieder un nekas nenovērsīs tavu uzmanību.
Kā arī, Ekseteras universitātes veiktajā pētījumā tika secināts, ka darba zonas personalizēšana palielina darbinieku produktivitāti par 32%. Tāpēc, dodies uz mājas preču veikalu, nopērc dažas sveces, augus, plakātus, vai citus priekšmetus, kas bagātina tavu personīgo stilu. Šajā gadījumā vari izmantot arī pašlīmējošo tapeti – tās uzklāšana ir ātra un vienkārša!
Ja meklē varenas tapetes, lai aplīmētu sava ofisa sienas (vai tikai vienu), mēs tev varam palīdzēt. Apskati mūsu ofisa tapešu piedāvājumu, lai radītu telpu, kas pārsteigs tavus klientus un biznesa partnerus! Kā arī, tas ir lielisks veids, kā pielīmēt savu virtuālo datora fonu uz sienas. Mums ir plašs pašlīmējošo tapešu klāsts, ik viens varēs atrast sev kaut ko piemērotu. Mums ir dažādas krāsas, raksti un stili, no kuriem izvēlēties savai sirdij mīļāko.